söndag 16 juni 2013

Alströmertrofén 2013

Nu tror jag att jag landat lite efter gårdagen och min debut på fitness scenen. Jag är otroligt glad och samtidigt inspirerad till att fortsätta vidare med det här. Att stå på scenen var en enorm adrenalinkick och jag njöt av varje sekund, även om det var riktigt jobbigt! Snacka om att jag har träningsvärk idag. Vaderna är superstrama och ryggen rejält trött. Idag har jag vilat kroppen och bara fyllt på med en massa energi. Ätit precis vad kroppen vill ha vilket i majoritet bara var hederlig mat. Antar att ni är nyfikna på hur min dag i Alingsås såg ut så vi kör väl en bildbomb med dagens alla tankar :)

05:00 var det uppstigning och dags att fixa hår & make-up. Barbie time med andra ord ;)

Coach Madde solar medans vi mumsar riskakor för glatta livet ;)


Väl framme i Alingsås var det dags för registrering, få nummerlapp och genomgång för alla tävlande. När vi steg in i aulan (jag, Frida & Sanna) började det pirra lite mera i kroppen, nervositet blandat med förväntan på dagen. Nu var det helt plötsligt mycket verkligare för mig. Om bara några timmar skulle jag kliva upp på scenen! Jag fick första startnumret i min grupp, vilket givetvis gjorde mig extra nervös! 
Vi installerade oss i omklädningsrummen med all packning och mat och fortsätte ladda inför scenframträdandet.  Madde satte oss på riskaketime så det var bara att mumsa på. Varannan sylt/nutella, varannan naturell... 


Dagens första scendebut för alla tävlande. Hela tävlingen inleddes med att vi alla stod uppradade på scenen. När ridån gick upp och vi möttes av strålkastare, publikens jubel och pumpande musik så steg pulsen kan jag lova! Ett rus gick genom kroppen och jag kände att detta kommer bli en häftig upplevelse.

Innan det var dags för oss Bodyfitness tjejer att entra scenen var det först Womens Physique och CBB Juniorer som skulle göra upp om titlarna. För mig och mina teamkamrater var det bara att vila och fortsätta ladda upp. Jag passade på att slumra lite och fokusera på min t-walk. En timma innan det var dags för korta klassen att starta, där min teammate Frida startade, kom Madde och fixade lösögonfransarna på oss alla. Ingen bekväm grej att ha på sig, men effektfullt ;)


Det började dra ihop sig för min tur på scenen. Först ut var som sagt Frida (i grön bikini) som glatt mumsade i sig de sista riskakorna medans Madde knöt och limmade bikinin på mig. Är lite kul hur man helt blir omhändertagen av sin coach. Maddes ord är lag, hon säger nät jag ska äta, vila, fixa hår, smink, fransar, bikini osv. Påminner lite om hur jag tog hand om mina tävlingshästar inför start när jag var hästskötare. Anyway... Vi var nu backstage och jag kände mer och mer hur jag blev peppad inför scendebuten.
Frida gjorde ett mycket fint framträdande och hade tuff konkurrens. Det blev en 11:e plats för Frida och tjejen som vann i hennes kategori var otroligt vass, hon kammade hem vinsten i hela tre klasser!

Medans Madde var uppe och coachade Frida på scenen var det dags för mig och Sanna att pumpa upp. Älskade A var med backstage och hjälpte oss med allt från att ta på sig skor till att fungera som motstånd åt mitt gummiband då jag pumpade upp musklerna. Big smile som ni kan se, nu var jag supertaggad!!!
Vi blev uppropade att ställa oss i nummerordning i korridoren under scenen och nu var det minutrar kvar. Samtidigt som jag stod och drog i mitt gummiband matade Madde mig med godis, mycket bisarr bild detta måste ha varit. Musiken dunkade en trappa upp där mellanklassen gjorde sin sista line up och jag kände hur adrenalinet började rusa. Satte några sista poseringar innan vi blev tillsagda att kliva upp för trappan och ställa oss redo för scenen. Gömda bakom skynket med sorlet från publiken, den höga musiken och klassen som precis höll på att avslutas stod vi nu redo. Jag stod längst fram redo att starta den långa klassen. Det var nu det gällde! Jag stod och smådansade, lät musiken fylla mig med energi. Plötsligt kom klartecknet, mitt namn ropades ut och jag tog mina första steg ut på min t-walk debut. Sista tanken som for genom mitt huvud då jag klev ut på scenen var; "Nu jäklar kör vi!!!"










Alla tjejerna utförde sin T-walk och sedna var det direkt dags för line up. Uppradade och dags att sätta alla poseringar, fram, sida, rygg, sida och tillslut fram. Vi flyttades om och ställdes upp ett flertal gånger innan vi tillslut fick ställa oss allihop på en rad igen och ta emot publikens jubel. In bakom scenen och nu var det nervösa minutrar tills dess att vi skulle få veta resultaten. Spända av förväntan medans de andra klassernas prisutdelning genomfördes stod jag där och kände mig lättad. Jag hade klarat det! Jag hade avklarat en 6 månader lång diet och gjort min scendebut! Alla spänningar släppte och jag bara njöt av min prestation. Men så var det åter dags att radas upp och kliva ut på scenen. Det var dags för resultaten! Och ja, ni  vet ju hur det gick ;) Jag kan bara säga en sak, det pirrar fortfarande i kroppen när jag tänker på hur vi stod där de tre sista tjejerna. Min teamkamrat Sanna knep tredjeplatsen och jag första. Vilken toppdag för Team Pure Fitness och Madde! Hon har verkligen stöttat mig hela vägen till mål, en underbar människa och coach. 


Som vinnare i sin klass får man även gå upp i en "over all" klass för att bedömas mot segraren i de andra två klasserna. Här segrade den lilla grymma tjejen som Frida fick möta i sin klass och det var hon verkligen värd.
Jag njöt av min seger och det var en mycket stolt och glad A som mötte mig backstage efteråt.


Dagen var fantastisk på alla sätt och vis, givetvis blev det ännu bättre med en seger ;) Hela tävlingen var en rolig upplevelse och det var god stämning bland alla tävlande och personer som var inblandade. Så detta var definitivt inte sista gången jag ställer mig på Bodyfitness scenen, fick blodad tand för mer tävlande.



En underbar dag med lika underbara teamkamrater!

Och vad var det första jag åt direkt efteråt? En lingongrova med prästost och en cola zero, som jag längtat! Nu är det vilovecka och semester med älsklingen som väntar. Bloggen kommer att uppdateras lite mindre under veckan som kommer som ni kanske förstår. Men håll ut, nya planer håller på att smidas ;)
Ha en skön midsommar och ät massa jordgubbar, det ska i alla fall jag göra!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar